Těhotné ženy potřebují kvalitní spánek

Během těhotenství si mnohé ženy ztěžují na to, že se jim špatně spí. Až 80 procent těhotných žen se musí vyrovnat s nespavostí, která vede k veliké únavě během dne.

Spánek v těhotenství ztěžuje hlavně rostoucí bříško, které způsobuje bolesti v oblasti pánve a ledvin, pálení žáhy, které se objevuje u mnoha těhotných žen, a také těžké dýchání, hormonální změny, častá potřeba jít na záchod a sny, které se v období těhotenství stanou mnohem intenzivnějšími.

Během těhotenství se doporučuje následující:

1. Vyvýšení postele v oblasti hlavy…

V těhotenství je spánek lehký a těhotnou ženu dokáže probudit i ta nejmenší věc, takže si pak nemůže užít vzácné hodiny nočního spánku, který potřebuje ona i dítě. Proto je velmi důležité udělat kroky, které povedou ke zkvalitnění spánku.

Jedním z pokynů pro pohodlné spaní je zvýšení postele v oblasti hlavy, což zmírňuje problémy způsobené pálením žáhy.

Vhodného zdvižení v oblasti hlavy můžete dosáhnout s pomocí kvalitního polštáře nebo roštu, což vám umožňuje nastavit potřebnou výšku.

2. Vyvětraná místnost...

Hormonální změny způsobují u těhotných žen velké pocení, je tedy důležité, aby byla ložnice před spaním ochlazena; těhotné ženy by dále neměly pít příliš mnoho čaje a dalších tekutin, které je jen budou nutit chodit na záchod.

3. Spaní na boku...

Gynekologové si myslí, že těhotné ženy si najdou takovou polohu ke spaní, které pro ně bude nejpohodlnější, ale někteří nedoporučují spaní na zádech v poslední fázi těhotenství, protože to může způsobit bolesti zad, nízký krevní tlak a problémy se zažíváním a krevním oběhem. Proto se doporučuje v posledním trimestru těhotenství spát na levém boku, což zlepšuje krevní oběh a plod díky tomu získává více kyslíku a živin.

 

Volba kvalitní matrace je důležitá

Kromě každodenního cvičení a procházek, které brání přílišnému zatížení páteře v oblasti ledvin a následným bolestem zad, je v období těhotenství velice důležitá kvalitní matrace.

I když ortopedi tvrdívali, že jediná zdravá matrace, je tvrdá matrace, bylo dokázáno, že matrace a rám, které zaručují, že je na různé části těla vyvíjen stejnoměrný tlak, jsou lepší než tvrdá postel. To je obzvlášť důležité hlavně v těhotenství.

Jelikož se těhotné ženy ve spánku více potí, je nutné, aby byla matrace vzdušná a antialergenní, jako je tomu na příklad u matrací z pěnových pružin. Samozřejmě, že i polštář nebo polštář uzpůsobený pro těhotné ženy, mohou také přispět k lepšímu spaní, a zmírnit problémy ve spodní části zad.

Názor odborníka

„Volba vhodné matrace je obzvlášť důležitá v případě rizikového těhotenství, kdy musí žena odpočívat a trávit hodně času v posteli. Doporučujeme ležení na boku a v případě potřeby podepření břicha, boků a nohou. Pokud musí těhotná žena trávit hodně času v posteli, měla by v ní i pravidelně cvičit, rotovat chodidly a rukama a stahovat a uvolňovat svaly paží a nohou, aniž by stahovala svaly břišní,“ zdůrazňuje MUDr. Arnošt Šebesta, ortoped z ortopedické kliniky v Praze.

 
 
SEO webu sledují SEO nástroje.cz | Svět matrací | Matrace Materasso a Mabo TOPlist