Spánek ovlivňuje krásu...

Spánek pro krásu – mýtus, nebo pravda?

Už dlouho je známo, že kvalitní spánek je nezbytně nutný pro naše zdraví a duševní pohodu. To bylo mnohokrát prokázáno i odborníky. Ale co spánek pro krásu – jedná se o mýtus, nebo pravdu?

Má spánek opravdu blahodárný vliv na náš vzhled, tělesnou váhu a další prvky, které vnímáme jako krásu?

Skutečnost, že spánek pro krásu opravdu existuje, se zdá být stále pravdivější…

Jak funguje spánek pro krásu

Spánek se stará o naši krásu již na základě následujících jednoduchých a zcela logických skutečností: pokud se cítíme dobře, vypadáme lépe, navíc je naše pokožka lesklá a zářivá, nemáme tmavé kruhy pod očima a nevykazujeme ani jiné známky nespavosti. Za naším vzhledem se z velké části skrývá i naše zdraví, chceme-li tedy dosáhnout krásy, je k tomu dostatečný spánek nezbytně nutný.

Spánek může ovlivnit tělesnou váhu

Toto je velmi zajímavý objev, ze kterého můžete těžit. Jde o spojení stresového hormonu, kortizolu, a nedostatku spánku. Pokud trpíte nespavostí, tento hormon je vylučován ve větším množství, což způsobuje větší hlad – i když jste dostatečně najedli. Kortizol také zvyšuje hladinu cukru a inzulinu ve vaší krvi, což časem vede ke zvýšenému množství tuků v oblasti břicha.

Na to, že zvýšené množství kortizolu rozhodně není nevinné, ukazuje i skutečnost, že pokud máte vysoký obsah kortizolu, mnohem hůře se vám večer usíná, nebo se v noci častěji budíte – jde o určitý začarovaný kruh, protože pak nemůžete dobře spát, i když na to máte dost času.

Budete-li trpět nedostatkem spánku, budete mnohem dříve vypadat starší

Vědci také dokázali, že nedostatek spánku má zcela stejné následky jako normální proces stárnutí, který se dříve nebo později dotkne všech. Kvůli nedostatku spánku tedy vypadáte starší mnohem dříve a navíc si povšimnete znamení, která by vás jinak čekala až za pár let. Bohužel se nejedná jen o externí známky stárnutí, které většinou škodí jen vaší kráse, ale může to vést i k chorobám spojeným s vyšším věkem – jedná se o vyšší hladinu cholesterolu, cukrovku, kardiovaskulární onemocnění, atd.

Nejde jen o množství, ale také o kvalitu spánku pro krásu

I když spíte dost dlouho, váš spánek nemusí být dostatečně kvalitní, a stále budete vnímat následky, podobně jako kdybyste trpěli nespavostí. Nekvalitní, neklidný spánek poskytuje vašemu tělu jen málo užitku. Jen když jste ve fázi hlubokého, kvalitního spánku, vylučují se ve vašem těle hormony potřebné pro regeneraci tkání.

A jak můžete zajistit, abyste měli opravdu kvalitní spánek?

Pokud jste se rozhodli ukončit noci beze spánku a postarat se o své zdraví, duševní pohodu a vzhled, můžete si zajistit spánek mnohem vyšší kvality pomocí několika snadných kroků.  

Prvním krokem je ujistit se, že spíte dostatečně dlouho.

Když půjdete do postele příliš pozdě, budete se cítit provinile, což vám bude ještě víc bránit v tom, abyste usnuli. Proto jděte do postele ve vhodnou dobu. Odborníci doporučují, abyste nechodili spát později než v deset, maximálně v jedenáct hodin večer.

My vám doporučujeme, abyste spánek učinili svou prioritou – postarejte se o všechny své závazky před spaním, a pokud je to možné, zanechte vše ostatní na další den. Uvědomte si, že spánek je důležitou součástí zdravého života, takže budete-li o sebe pečovat ve dne, nebude vám to moc platné, když na své tělo budete v noci zapomínat.

Druhým krokem je zajistit, aby se kvalita vašeho spánku zlepšila.

Měl by to být hluboký a klidný spánek bez převracení se a probouzení se. Samozřejmě se to někdy snáze říká, než dělá, ale stačí jen několik jednoduchých kroků, a určitě dosáhnete výrazných změn.

A kde byste měli začít?

  • Přestaňte cvičit večer – cvičení zvýší vaši tělesnou teplotu a vám se pak bude večer hůř usínat.
  • Zajistěte, aby byla ve vaší ložnici naprostá tma; i ten nejmenší zdroj světla může mít velmi špatný vliv na vylučování melatoninu, který zodpovídá za zdravý spánek a zároveň pracuje proti kortizolu.  
  • Přestaňte se dívat na televizi před spaním; to může příliš nabudit vaše smysly, raději si tedy přečtěte pár stránek dobré knihy nebo si v klidu popovídejte se svým partnerem.

Třetím krokem je vyloučit z vašeho života stres.

Nebo se s ním naučte úspěšněji vyrovnat. Tento krok prospěje všem aspektům vašeho života, nejen spánku. A jak byste měli se stresem bojovat?

Každý z nás reaguje na stres jinak, proto také existují jiné techniky, jak se se stresem vyrovnat. Můžete vyzkoušet masáž, fyzické cvičení, mediaci nebo dokonce i líbání – tohle vše jsou velmi úspěšné techniky, které velmi brzy vyženou stres z vašeho života.

A poslední krok, který vás možná trochu překvapí: dejte si pozor, abyste vždy měli správnou hladinu cukru v krvi.

Možná jste si nepředstavovali, že jídlo může mít takový vliv na kvalitu vašeho spánku, ale s pomocí pravidelných a vyrovnaných jídel můžete také zlepšit svůj spánek.

Dopřejte si několik malých jídel každý den, které zajistí, že hladina cukru ve vaší krvi bude stabilní. Vyvarujte se uhlovodanů (chléb a těstoviny), hlavně večer. Dále omezte přísun cukrů a kofeinu: i díky tomu budou vaše noci brzy klidnější a váš spánek hlubší!

 
 
SEO webu sledují SEO nástroje.cz | Svět matrací | Matrace Materasso a Mabo TOPlist